Duurzame (anti)held gezocht

In onze huidige maatschappij is een revolutie gaande. Nieuwe ontwikkelingen, maar ook andere manieren van benaderen – van denken en doen – weerleggen de ‘traditionele’ business modellen. Deze ‘Nieuwe Business Modellen’ omvatten alle nieuwe vormen van organiseren waarbij een organisatie bewust meervoudige economische, ecologische en sociale waarden creëert.

Over duurzaam denken en duurzaam doen wordt veel, heel veel gepraat en geschreven. Wij zijn op zoek naar een nieuwe stem, een duurzame (anti-)held met schrijftalent.

Krijg jij bij het woord ‘duurzaamheid’ een twinkeling van je ogen tot je tenen en droom je van je eigen wereld-verbeterende bedrijf? Of ben jij berucht om de vlammende betogen waarmee jij je groene vrienden van hun duurzame dromen afhelpt? Deel jij als groot fan van de WEconomy je eten op Thuisafgehaald, je spullen op Peerby en je auto op Snappcar? Of gaan jouw tenen een klein stukje krommer staan bij alles wat met duurzaamheid te maken?

Kortom: heb jij gedachten over nieuwe business modellen en ben je niet bang ze te melden?

Stuur dan jouw zinderende, grappige, gedurfde of simpelweg briljant geschreven column over nieuwe business modellen of duurzaamheid naar officenbm@fm.ru.nl. of kijk op duurzamecolumnwedstrijd.nl Max 400 woorden, deadline: 8 november.
De beste column krijgt de mogelijkheid om zijn of haar column voor te dragen op 13 november in een volle Domkerk en een WakaWaka.